Forside/ .../ Rådgivning om personalejura

Rådgivning om personalejura og ansættelsesvilkår

Når du er selvstændig og har ansatte, eller står overfor at skulle ansætte din første medarbejder, kan der opstå mange spørgsmål. Dem hjælper vi dig med.

Når du er abonnent i Erhvervsrådgivning, tilbyder vi dig nem og hurtig adgang til telefonisk rådgivning om personalejura og ansættelsesvilkår.
Vi klæder dig på til opgaven som arbejdsgiver for dine medarbejdere - og dermed også til din opgave med at sikre god arbejdslyst i din virksomhed. Trivsel og god arbejdslyst er vigtige faktorer for, at en virksomhed klarer sig godt. Derfor ved vi også, at mange arbejdsgivere efterspørger en rådgivning, der går efter den ”rigtige” løsning.

For at vi kan give dig den bedst mulige rådgivning, vil vi gerne rådgive dig på et oplyst grundlag. Det vil sige,. at du inden samtalen f.eks. kan sende en ansættelseskontrakt, som du ønsker, at vi gennemgår eller du kan sende en email til erhverv@krifa.dk med beskrivelse af den problemstilling, du ønsker belyst.

Vær opmærksom på, at Erhvervsrådgivning ikke er en arbejdsgiverforening. Derfor giver vi kun rådgivning og fører ikke sager for din virksomhed. Vi rådgiver dig f.eks. ikke konkret om, hvorvidt du kan opsige en specifik medarbejder eller ej. Men vi giver dig en generel rådgivning om, hvilke overvejelser, du bør gøre dig, hvis du overvejer at opsige en medarbejder.

Problemstillinger, hvor Krifas rolle og troværdighed kan betvivles sender vi efter aftale videre til telefonisk rådgivning ved et eksternt advokatfirma uden omkostninger for abonnenten.

Hvilke spørgsmål kan vi bl.a. hjælpe med:

  • Ansættelse - Hvad skal der stå i ansættelsesbeviset?
  • Opsigelse af medarbejdere - Hvad skal jeg generelt være opmærksom på?
  • Opsigelsesvarsler - Hvor langt varsel skal jeg give?
  • Ferieplanlægning - Hvad har mine medarbejdere krav på?
  • Medarbejderes sygedagpenge - Hvornår skal jeg betale og hvor længe?
  • Lægeerklæring og sygesamtaler - Hvornår og hvordan?
  • Medarbejderes barsel - Hvem betaler hvad, og hvor længe?
  • Pension - Hvilke muligheder er der?
  • Overarbejdsbetaling - Hvornår og hvordan?
  • Medarbejderes fleksjob - Hvad skal jeg overveje, når jeg ansætter?
  • Overenskomst - Hvornår og hvordan?
  • Rekruttering - Hvad må jeg skrive i et stillingsopslag?
  • Søgnehelligdage - Skal jeg betale?

Hvordan får du kontakt med os?

Du ringer til os på telefon 7227 7227 eller skriver til os på erhverv@krifa.dk. med en beskrivelse af problemstilling. Hotlinen er åben alle hverdage fra kl. 9-15, fredag dog 9:30 til 14:00. Det må forventes, at der kan gå op til 2 arbejdsdage, før du bliver kontaktet.

Vil du vide mere?

Bliv ringet op, og hør mere om hvad vi kan hjælpe dig med.

Her kan du læse mere om, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.

KVITTERING

Fandt du, det du søgte?
Ja
Nej
Ville du have ringet ind, hvis du ikke fandt, hvad du søgte på krifa.dk?
Ja
Nej

Mange tak for din tilbagemelding.

Vi arbejder hele tiden på at gøre krifa.dk bedre, og vi er glade for, at du tog dig tid til at svare os.

Du kan altid benytte dig af vores søgefunktion her på hjemmesiden. Hvis du ønsker, at vi kontakter dig, skal du skrive til os her.