Sådan laver du en perfekt LinkedIn-overskrift
Overskrift med stilling, kompetencer og personlighed
Din overskrift på din LinkedIn-profil er en enestående mulig for, at skille dig ud fra mængden og blive lagt mærke til.
Vi anbefaler, at din overskrift rummer både din stilling, kompetencer og personlighed, så man allerede ved at læse overskriften har en fornemmelse af, hvem du er, og hvad du kan.
Overskriften på bestå af max 120 tegn.
Overskrifter får os til at stoppe op
Vi kender det fra dagligdagen: Avisernes overskrifter får os ofte til at stoppe op. Og det er helt bevidst, at aviserne skriver en fangende overskrift på forsiden. For uden appetitvækkende overskrifter, er sandsynligheden, for at vi faktisk køber avisen, ret lille.
Det samme gælder LinkedIn. Det sociale site handler i bund og grund om, at skabe den bedste reklame for ens professionelle profil. Og på det virtuelle visitkort er din overskrift din salgstale. Den bliver blandt andet vist, når nogen søger på dig, på nye forbindelsers startside og i de grupper, du er med.
Så nu er spørgsmålet, ”Ville du selv stoppe op ved din profil, hvis du kun læste din overskrift?” Hvis svaret er nej, så er det på tide, at du gør noget ved det.
Skab stopeffekt ved din LinkedIn-profil
Bruger du LinkedIn i din jobsøgning, er det specielt vigtigt, at have en profil, som skaber opmærksomhed. Du skal fange læserens opmærksomhed med kun 120 tegn og et billede. Derfor er det vigtigt, at du nænsomt udvælger både dine formuleringer og dit professionelle billede. LinkedIn skriver selv, at der er 11 gange større sandsynlighed for at blive set, når der er billede på profilen.