Krifas hovedbestyrelse

Krifa vælger ny hovedbestyrelse

Det politiske bagland i 11 regionsbestyrelser sammensatte fredag d. 24. maj 2019 Krifas hovedbestyrelse

Den øverste politiske ledelse i Krifa har fredag d. 24. maj valgt sin nye hovedbestyrelse. Det er sket på repræsentantskabsmødet, der finder sted hvert andet år, på Trinity Hotel og Konferencecenter i Fredericia.

Fem sæder i hovedbestyrelsen stod ledige, og de blev besat med genvalg til Sara Askholm, lærerstuderende, Tanya Sørensen, vice president HSEQ og adm. direktør i WhiteAway Group, Esben Aabenhus.  Nye i hovedbestyrelsen er IT-projektleder Nicolai Mortensen fra Silkeborg og Jacob Engmose Astrup, der er vicedirektør i Mandecentret og fra Frederiksberg.

Krifas formand, Søren Fibiger Olesen, ser frem til det politiske samarbejde med den nye hovedbestyrelse.

”De hovedbestyrelsesmedlemmer, repræsentantskabet har valgt, har alle nogle kvaliteter og kompetencer, vi efterspørger i ledelsen af Krifa. De har forskellige fag, stillinger og erfaringer, og det er en stor styrke i en tværfaglig fagforening,”, siger han.

Krifas repræsentantskab består af op mod 90 medlemsvalgte regionsbestyrelsesmedlemmer, der har bemyndigelse til at vælge 12 hovedbestyrelsesmedlemmer til at lede fagforeningen politisk.

Formand, Søren Fibiger Olesen, 25444008
Pressekontakt: Anne Bjerregaard Bang, 51381896

Billede: Bagerst fra venstre: Næstformand Mikael Arendt Laursen, Nicolai Mortensen, Niels Mose Møller, Jacob Engmose Astrup, Claus Munk-Rasmussen, formand Søren Fibiger Olesen. Forest fra venstre: Sara Nedergaard Askholm, Tanya Sørensen, Ib Hørup, Karina Buus Schärfe, Esben Aabenhus.